Berlingske Business

Fox overgår Comcast og byder 32 mia. for Sky

US-MEDIA-ENTERTAINMENT-FOX-MURDOCH-FILES
Rupert Murdoch er tilsyneladende villig til at gribe dybt i lommerne for at få fingrene i det britiske tv-selskab Sky. Foto:

Rupert Murdoch er tilsyneladende villig til at gribe dybt i lommerne for at få fingrene i det britiske tv-selskab Sky. Hans selskab, 21st Century Fox (Fox), har budt 24,5 mia. pund for Sky, skriver Bloomberg News.

Det betyder, at Fox overgår Comcasts tidligere bud på 22 mia. dollar med lidt over 12 pct.

Fox ejer allerede 39,1 pct. af Sky, der fungerer som betalingskanal.

I virkeligheden er opkøbsræset omkring Sky en del af en større strid mellem Comcast og Walt Disney om at få fingrene i Murdochs medieforretninger, da de to selskaber vil stå stærkere mod streaming-konkurrenterne hos Amazon og Netflix, skriver Bloomberg News.

I december 2017 blev Disney enig med 21st Century Fox om en overtagelse af selskabet i en handel, hvor Disney med egne aktier skulle betale 52,4 mia. dollar for koncernen. I midten af juni overbød Comcast den aftale med 65 mia. dollar i kontant betaling. Disney har dog svaret igen med et nyt bud, der er accepteret af 21st Century Fox' bestyrelse, på 71,3 mia. dollar. Det bud er en blanding af kontanter og aktier.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen