Berlingske Business

Fladskærm bliver nyt våben mod myg

pix-Mygge-TV
LGs nye fladskærms-TV sender ultralyd ud, som myg ikke kan lide. Foto: LG

TVet udsender ultralyd, der holder sygdomsbærende myg væk, fordi de ikke kan holde larmen ud.

Fladskærms-TVet får nu tilført en ganske uventet funktion, som til gengæld vil være til stor hjælp i mange lande.

Den sydkoreanske elektronikgigant LG Electronics har på det indiske marked lanceret sin nye serie af fladskærmsfjernsyn, som skal holde myg væk. Det sker ikke ved at sprøjte kemikalier ud men gennem indbygget teknologi, der udsender ultralyd - høje frekvenser, som myggene ikke kan lide, hvorfor de fortrækker i stedet for at blive og stikke.

Mennesker kan ikke høre lydene.

pix-Buet TV

LG Mosquito Away TV hedder serien, hvor den mindste model - med en skærm på 32 tommer - koster fra 2.600 danske kroner. Fjernsynene er både designet og produceret i Indien.

LG har tidligere anvendt teknologien i klimaanlæg.

pix-HDR-skilt

Myg er ofte sygdomsbærende i Indien. Alene i Delhi blev 16.000 ramt af den frygtede denguefeber, som bæres rundt af myg. 38 mennesker døde af sygdommen, skriver Neue Zürcher Zeitung.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen