Berlingske Business

Fingerprint blev mest handlede aktie i oktober

FINGERPRINT-CARDS-COMPETITION
Foto:

Investorerne har haft travlt med at købe og sælge aktien i det svenske selskab Fingerprint i oktober, hvor aktien var den mest handlede på børserne i Skandinavien og Norden.

Det oplyser Nasdaq OMX Nordic, der driver børserne i København, Helsinki, Reykjavik, Stockholm samt i hovedstæderne i Baltikum.

Fingerprint, der laver teknologi til genkendelse af en persons identitet ud fra fingeraftryk, har været en børskomet det seneste år, hvor aktien er steget markant.

Tilbage i starten af året kostede aktien blot 35 svenske kr., mens den ved udgangen af oktober var steget til 420 svenske kr., og her på første handelsdag i november er steget til 455,50 svenske kr.

I løbet af oktober steg aktien med 35,9 pct. i en måned, hvor den altså var den mest handlede på de nordiske og baltiske børser.

Aktien er dog udsat for store udsving, og bare i sidste uge var der for eksempel en dag med stigninger på 30 pct., hvorefter den næste dag bød på kursfald på omkring 40 pct.

Den næstmest handlede aktie i oktober var Novo Nordisk, oplyser Nasdaq OMX Nordic.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen