Berlingske Business

Fik million-bøde for spam

Fik million-bøde for spam - 1
Foto:

Hollands post- og telestyrelse, Opta, har idømt en hollandsk softwareudvikler en bøde på 250.000 euro (knap 1,9 mio. kr.) for at spamme.

Hollænderen har sendt over 21 millioner uopfordrede e-mails i reklameøjemed, såkaldte spammails, hvilket er i strid med loven, oplyser Opta i en erklæring mandag.

Reinier Schenkhuizen, ejeren af virksomheden Serinco Benelux, skal også betale 5000 euro for hver dag, han fortsætter med at udsendte spammails.

Opta oplyser, at man allerede for fire år siden advarede Schenkhuizen om, at han overtrådte den hollandske lovgivning mod spammails. Imidlertid er klagerne over ham fortsat med at strømme ind til myndighederne.

Schenkhuizen afviser over for det tyske nyhedsbureau dpa, at hans virksomhed har udsendt 23 millioner spammails og siger, at han vil appellere bøden.

/ritzau/dpa

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen