Berlingske Business

Fem nye ind i toppen af Dansk IT

pix-Dansk IT
Fem nye træder ind i bestyrelsen for Dansk IT - fra venstre Jacob Hallager, SDC A/S, Tine Tuxen Løvstrand, NNE, Pernille Geneser, Bestseller, Per Ahlmann Andersen, Dagrofa, og Henrik Brix, Favrskov Kommune. Foto: Dansk IT

Større udskiftning i interesseorganisationen for IT-folk uden for IT-verdenen.

Fem nye IT-profiler er indtrådt i bestyrelsen for interesseorganisationen Dansk IT, der organiserer IT-folk uden for selve IT-verdenen.

Informationsdirektør Pernille Geneser fra Bestseller, IT-sikkerhedsdirektør Tine Tuxen Løvstrand fra NNE, IT-direktør Per Ahlmann Andersen fra Dagrofa, IT- og digitaliseringschef Henrik Brix fra Favrskov Kommune og direktør Jacob Hallager fra SDC er alle trådt ind i den 12 mand store bestyrelse, som fortsat har Carsten Nørgaard - vicedirektør i Center for IT, medico og telefoni i Region Hovedstaden - som formand.

Det skete på generalforsamlingen 31. maj.

Eneste genvalg var direktør Per Tejs Knudsen fra Cbrain, mens Ingrid Colding-Jørgensen, som er IT-risikochef i Novo Nordisk, Mikael Munck, som er administrerende direktør for 2021.AI, og Thomas Juhl, som er partner i FranklinCovey Danmark, er trådt ud.

Dansk IT har siden 1. december 2015 haft tidligere minister Rikke Hvilshøj som administrerende direktør.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen