Berlingske Business

Fastnetnumre stavnsbinder danskerne

Fastnetnumre stavnsbinder danskerne - 1
Foto:

1,5 millioner danskere skal beholde deres gamle teleselskab, hvis de vil beholde deres gamle fastnetnummer.

Teleselskaberne bliver ikke tvunget til at flytte kundernes fastnetnumre til mobile numre. Det betyder, at hvis man vil beholde sit gamle fastnetnummer, så må man også beholde sit gamle teleselskab.

Det er videnskabsminister Helge Sander (V), der har besluttet ikke at genindføre et lovkrav om, at teleselskaberne skal tvinges til at flytte telefonnumre på tværs af fastnet- og mobiltelefoner. Ministeren vil i stedet afvente, at kravet indføres i EU-regi.

John G. Pedersen, der er chefredaktør på onlinemagasinet mobilsiden.dk, ærgrer sig over videnskabsministerens beslutning.

"Ministeren siger, at selskaberne 'gerne må, men ikke skal' flytte numre. Men sidder man på over halvanden million fastnetkunder, hvorfor skulle man så være interesseret i, at frigive disse til konkurrenterne?", siger han i en meddelelse.

Ifølge mobilsiden.dk overvejer cirka hver tredje dansker at opsige fastnettelefonen. I aldersgruppen over 60 år overvejer hele 37 procent, at droppe fastnet. Tallene er udarbejdet af analyseinstituttet Userneeds for Sonofon på basis af 1038 interviews.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen