Berlingske Business

Fætter BR-familie skyder millioner i IT

pix-Famly
Den tidligere topchef i Fætter BR-koncernens Top-Toy, Peter Gjørup, har skudt penge i Famly, hvis software bruges i daginstitutioner til at holde kontakt med forældrene. Foto: Famly

Peter og Susanne Gjørup lægger tocifret millionbeløb i dansk software til daginstitutioner.

En del af familien bag Fætter BR-legetøjskæden skyder et tocifret millionbeløb i den danske softwarevirksomhed Famly, hvis software bruges i danske daginstitutioner.

Det er Peter og Susanne Gjørups første investering, siden 75 procent af aktierne i Fætter BR-koncernen Top-Toy blev solgt i januar i år for 1,7 milliarder kroner til den svenske kapitalfond EQT.

Robot human hand connection

Famlys digitale platform bruges af flere end 140 daginstitutioner til kommunikation mellem institutionen og omkring 15.000 forældre. Over mobiltelefonen, tavle-PCen eller computeren kan de melde deres barn sygt eller følge med i, hvad børnene laver i børnehaven i kalenderen og ved at dele billeder og filmklip, hvilket sparer personalet for mange telefonopkald.

Med den nye investering får Famly nu mulighed for at udvide i Danmark og satse på udlandet.

Klar til at rykke ud i verden

»Vi ser spændende muligheder i Famly for at skabe glæde hos børn, forældre og medarbejdere i private og offentlige daginstitutioner. Løsningen gør både kommunikation og planlægning legende enkel. Famly har samtidig et stort vækstpotentiale i udlandet, som vi senest har oplevet med gennembruddet i Tyskland,« siger Peter Gjørup, som er tidligere administrerende direktør for og stadig bestyrelsesmedlem i Top-Toy, om sin investering.

kassettebånd

Også andre har skudt penge i Famly, nemlig den tidligere administrerende direktør for Just Eat, Klaus Nyengaard, den tidligere administrerende direktør i Endomondo, Christian Birk, samt to af de tre stiftere af den danske IT-succes Zendesk, Morten Primdal og Alexander Aghassipour.

Famly er startet i 2013 af Anders Laustsen, som er administrerende direktør, og Henrik Møller Rasmussen.

»Susanne og Peter Gjørup har begge dyb viden om børnefamilier og har drevet virksomhed i stor skala. Fra bestyrelsen kan de derfor hjælpe os med at accelerere forretningen. Vi har allerede fået godt fat i markedet og skal nu bredere ud i både Danmark, Tyskland og England,« siger Anders Laustsen om den nye investering.

go

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen