Berlingske Business

Fælles front mod Google: Bing flirter med Wolfram Alpha

Fælles front mod Google: Bing flirter med Wolfram Alpha - 1

Rygter sætter Microsoft i forbindelse med den britiske søgemaskine Wolfram Alpha.

Det blive åbenbart ikke en enkeltstående konkurrent, der kommer til at vippe Google af pinden.

Det tyder meget på, efter at de mest oplagte konkurrenter nu slår pjalterne sammen.

Rygter vil vide, at Microsoft og den britiske søgemaskine Wolfram Alpha har indgået et samarbejde. Aftalen kommer i kølvandet på, at også Yahoo tidligere på året indgik partnerskab med Microsoft Bing. Parterne ønsker dog ikke at kommentere aftalen.

I det aktuelle tilfælde kan aftalen betyde, at Bing kan bruge nogle af de intelligente, videnskabelige resultater, som Wolfram Alpha er kendt for at spytte ud. Hvis den altså forstår spørgsmålet.

Aftalen vil helt sikkert være en appelsin i Microsofts turban, når der skal vristes markedsandele fra Google. Men omvendt kan den britiske søgemaskine også få gavn af aftalen, da problemet siden opstarten har været, at mange brugere simpelthen ikke forstår den måde, som Wolfram Alpha præsenterer sine resultater på. Wolfram Alpha viser nemlig ikke resultaterne som en liste af links, som vi er vant til. I stedet forsøger søgemaskinen at give konkrete svar og sætte resultaterne i en sammenhæng.

Der er endnu ikke kommet nogle detaljer omkring de økonomiske forhold i aftalen.

Den tidligere aftale mellem Yahoo og Bing gik ud på, at Yahoo i fremtiden skal basere sine søgninger på Bing, og at parterne dele annonceindtægter.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen