Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Facebook vil være billetluge for millioner af mennesker

FACEBOOK-NEWSFEED/
Gigantmediet Facebook lurer på at sælge billetter direkte til kunderne under store begivenheder. Det er de to billetmastodonter Eventbrite og Ticketmaster, der er partnere på projektet. Ifølge dem er der ingen omsætningsbonus til Facebook, men det overlever teknologikæmpen nok. Foto:

Gigantmediet Facebook lurer på at sælge billetter direkte til kunderne under store begivenheder. I USA afprøver Facebook lige nu funktionen, der kan skaffe Facebook værdifulde data om brugerne.

Nu kan det blive lidt lettere at gafle billetter til lokale arrangementer. Mediegiganten Facebook forsøger i øjeblikket i USA at sælge billetter til begivenheder, der bliver lagt op på mediet, direkte til brugerne.

Billede

Hidtil har Facebook givet mulighed for, at brugerne kunne købe billetter ved begivenheder gennem en såkaldt tredjepart. Det vil sige, at der har været et link til en hjemmeside, der sælger billetter, som vi kender det med Billetlugen.

12BUSPokemon-181829.jpg

Men i det nye forsøg kan man med to klik erhverve sig billetter, når man falder over en begivenhed på Facebook, skriver Venturebeat. Det skyldes, at Facebook giver billetudbyderen ens kontakt- og betalingsoplysninger, så selve processen med at erhverve sig billetterne går langt hurtigere

»I tillæg til at give folk en meningsfuld social kontekst omkring begivenheder, som de overvejer at deltage i, vil det her pilotprojekt tillade folk at købe billetter på Facebook hurtigere og lettere, især på mobile enheder,« meddeler en Facebook talsmand ifølge Venturebeat.

Det er de to billetmastodonter Eventbrite og Ticketmaster, der er partnere på projektet. Ifølge dem er der ingen omsætningsbonus til Facebook, men det overlever teknologikæmpen nok.

AUSTRALIA GAMES POKEMON GO

Med funktionen vil Facebook nemlig have mulighed for at holde brugerne inde på sit eget site, samtidig med at selskabet får data om, hvilke arrangementer som man køber sig adgang til. Ifølge Venturebeat vil det gøre det lettere for Facebook at målrette mediets reklamer mod brugerne.

Pilotprojektet vil i første omgang kun være i USA, og det vil blive testet på Facebooks desktop site og gennem Facebook-applikationerne på iOS og Android.

10MAG20160520-151540-1-0932.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen