Berlingske Business

Facebook vil udfordre Ebay med ny gruppe-basar

US-AFRICA-IT-INTERNET-FACEBOOK-FILES
I 2007 forsøgte Facebook at udvikle en handelsplads på det sociale medie, men det slog aldrig igennem. Den helt store forskel er nu, at Facebook i langt højere grad har indsigt i brugernes adfærd online. Foto:

Det skal fremover være muligt for Facebooks 1,5 mia. brugere at købe og sælge varer gennem grupper på det sociale medie.

Derved kaster Facebook sig ind i benhård konkurrence med Ebay.

Det skriver Wall Street Journal.

Ifølge Facebook selv er over halvdelen af brugerne aktive i grupper, og selvom handelsfunktionen allerede sidste år så dagens lys, er projektet først nu ved at tage fart.

pix-Facebook

Løbende har Facebook forbedret funktionen og torsdag blev kravet om, at Facebook skal godkende alle handelsgrupper fjernet, og det ventes at medføre en markant større tilstrømning til handelsgrupperne.

I 2007 forsøgte Facebook at udvikle en handelsplads på det sociale medie, men det slog aldrig igennem. Den helt store forskel er nu, at Facebook i langt højere grad har indsigt i brugernes adfærd online. Eksempelvis skal brugerne automatisk tilbydes køb og salg af varer på baggrund af, hvad de tidligere har "syntes godt om", og hvilke grupper de har været aktive i.

FACEBOOK-INDIA/ADS

Som noget helt nyt kan amerikanske brugere nu også foretage mobilbetalinger over Facebooks messenger-app - også selvom de ikke er venner.

- Vi forsøger at forbinde det hele, så det bliver lettere at købe og sælge, siger Deborah Liu, projektchef i Facebook, til Wall Street Journal.

Facebook har rundt regnet ti gange så mange brugere som markedslederen Ebay, og der er således lagt op til intens konkurrence.

sociale

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen