Berlingske Business

Facebook vil engagere folk ved at gøre nyhedsstrømmen lokal

FACEBOOK-NEWSFEED/
Foto:

Det sociale medie vil sørge for, at der er flere lokale nyheder i brugernes feed.

Facebook oplyser mandag, at det har besluttet at levere flere lokale nyheder til amerikanske brugere.

Det er blot det seneste i en række tiltag, som det sociale medie har implementeret for at styre strømmen af informationer.

Det nye tiltag skal især opfordre til, at brugerne engagerer sig mere i lokalmiljøet.

Tidligere i januar oplyste Facebook, at det vil bede sine rundt regnet to milliarder brugere om at rangere nyhedskilder. Det skal ske, for at man kan bekæmpe spredningen af falske nyheder og misinformation.

- Lokale nyheder hjælper med at bygge lokalmiljøerne op - både online og offline, skriver Facebook-grundlægger og administrerende direktør Mark Zuckerberg i en opdatering på det sociale medie.

Det gigantiske sociale netværk forsøger at imødekomme kritik, der går på, at Facebook har fejlet i forsøget på at undgå spredning af falske nyheder. Det er giganter som Facebook, Google og Twitter blevet beskyldt for - især i forbindelse med USA's præsidentvalg i 2016.

- Dette tiltag er en vigtig del af vores forsøg på at sikre, at den tid, vi bruger på Facebook, er mere værdifuld, siger Zuckerberg.

Den administrerende direktør rejste sidste år rundt i USA og besøgte brugere af Facebook.

- En af de ting, som folk fortalte mig, var, at vi alle sammen kan glemme vores uoverensstemmelser, hvis vi kan se bort fra nogle emner på landsplan, der splitter os, skriver Zuckerberg.

Han citerer også forskning, der viser, at folk engagerer sig mere i lokalmiljøet, hvis man læser lokale nyheder.

I første omgang gælder ændringen kun for USA, men det bliver også indført i andre lande senere på året.

/ritzau/AFP

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen