Berlingske Business
11:13Siemens Gamesa vinder større kontrakt i Indien

Facebook vil bestemme over dine statusopdateringer

Facebook vil forbyde brugerne at anvende deres status-linje til at tjene penge.

Facebook laver løbende ændringer af sine vilkår for at bruge siden. Nu har den sociale side lavet en tilføjelse, der skal kontrollere brugernes brug af den obligatoriske statusopdatering, hvor brugerne normalt skriver citater, tanker eller nyheder til deres venner.

Tidligere har det været Facebooks vilkår vedrørende billeder, der har fået brugernes sind i kog. Men denne gang lader den største ændring til at være en tilføjelse om, at brugerne ikke må bruge statusopdateringerne til reklamer. Tilføjelsen lyder helt præcist, at man ikke må bruge opdateringen for egen vindings skyld. Det indebærer også, at man ikke må "sælge" sine opdatering til annoncører.

Ændringen skal dog næppe ses som et forsøg på at indskrænke brugernes ytringsfrihed, men nærmere som et forsøg på at dæmme op for spam på siden. Firmaer som Magpie og Twittad har allerede vist, hvordan Twitter kan blive oversvømmet med reklamer ved at lade annoncører købe sig til brugeres Twitter-beskeder.

Men ændringerne i forretningsbetingelserne er som sædvanlig nu til diskussion blandt brugerne. I den næste uge kan man efterlade sine betragtninger om ændringen ved at kommentere hos Facebook (se link nederst).

Kilde: http://www.insidefacebook.com/2009/08/11/facebooks-proposed-tos-changes-explicitly-outlaw-selling-st

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen