Berlingske Business

Facebook-tvillinger åbner Bitcoin-børs

USA-BITCOIN/
Cameron og Tyler Winklevoss, der blev kendte for at rage uklar med Facebook-stifteren Mark Zuckerberg omkring rettighederne til idéen bag det populære sociale medie, har besluttet at åbne en amerikansk bitcoin-børs ved navn Gemini Foto:

Winklevoss-tvillingerne, der var med til at starte Facebook, håber at gøre bitcoin mere mainstream med en reguleret bitcoin-børs.

Tilliden til kryptovalutaen bitcoin har lidt et alvorligt knæk, siden kursen på den digitale møntfod er raslet ned i det nye år.

Et nyt initiativ skal dog forsøge at puste liv til bitcoin igen og gøre det mere tilgængeligt for masserne.

Cameron og Tyler Winklevoss, der blev kendte for at rage uklar med Facebook-stifteren Mark Zuckerberg omkring rettighederne til idéen bag det populære sociale medie, har besluttet at åbne en amerikansk bitcoin-børs ved navn Gemini, skriver Version2.

Mens bitcoin normalt er kendt for ikke at ville underlægge sig regulering, så tager Winklevoss-brødrene et skridt hen mod et mere reguleret bitcoin-marked. Det skriver New York Times.

Brødrene satser ifølge avisen på, at kurserne på bitcoin vil stige igen, hvis kryptovalutaen begynder at følge nogle af de samme spilleregler som den etablerede finansielle verden.

Udover børsen er brødrene også ved at lancere en bitcoin-baseret investeringsfond, som de i øjeblikket afventer godkendelse til at oprette.

Tidligere i 2014 var de begge to involveret i en større bitcoin-skandale, da chefen i et af de bitcoinfirmaer, de havde opkøbt, blev dømt for hvidvaskning af penge.

Deltag i debatten på Version2

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen