Berlingske Business

Facebook tuner ind på tv-markedet

FACEBOOK-ZUCKERBERG/
ARKIVFOTO Foto:

Det sociale netværk Facebook er ved at udvikle en app til digitale tv-modtagerbokse, herunder Apples Apple TV, oplyser kilder tæt på sagen.

Den nye app giver mulighed for videoindhold såvel som endnu større indtjening på reklamer. Facebook er allerede den næststørste aktør inden for digitale reklamer. Førstepladsen indtages af Google.

Det skriver Wall Street Journal.

pix-Facebook og WhatsApp

Facebook oplyste i november, at virksomhedens vigtigste indtægtskilde, det såkaldte "news feed", er ved at løbe tør for reklameplads til annoncer. Selv om videoannoncer allerede bidrager til Facebooks vækst, så bruger købestærke annoncører fortsat størstedelen af deres marketingbudgetter på tv-reklamer.

Facebook oplever konkurrence fra andre teknologiske virksomheder. Både Youtube, som ligesom Google er en del af Alphabet, og Snapchat forsøger også at skaffe flere reklamer.

 Facebook

Facebook arbejder løbende på at indarbejde flere videofunktioner på tværs af tjenestens funktioner og apps. I sidste uge begyndte virksomheden at teste "Facebook Stories", som er en foto- og videofunktion, der er en kopi af en populær funktion på Facebooks Instagram.

FACEBOOK-ZUCKERBERG/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen