Berlingske Business

Facebook sætter rekord med milliard brugere på samme dag

pix-Facebook
Facebook er populær på alle typer af skærme. Arkivfoto: Valentin Flauraud, Reuters/Scanpix Foto:

Facebook kan prale af at have sat en ny standard for sociale medier.

Facebook kan prale af at have sat en ny standard for sociale medier: Over én milliard mennesker var tidligere denne uge logget ind på netværket i løbet af en enkelt dag.

»Vi har netop passeret en vigtig milepæl. Mandag brugte én af syv mennesker på kloden Facebook til at komme i kontakt med deres venner og familie,« hedder det i en opdatering - på Facebook - fra administrerende direktør og medstifter Mark Zuckerberg.

Håbet er, tilføjer han, at hele verdens befolkning en dag vil være koblet sammen på Facebook.

I juli oplyste det børsnoterede selskab, at antallet af aktive månedlige brugere i løbet af et år var øget 13 procent til 1,49 milliarder.

Hovedparten anvender tjenesten dagligt. I juli var der i snit 968 millioner brugere om dagen.

I Danmark har over tre millioner mennesker en Facebook-konto.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen