Berlingske Business

Facebook runder en milliard daglige brugere på mobilen

FILES-US-ECONOMY-EARNINGS-FACEBOOK
Foto:

Facebooks regnskab viser fremgang på både top- og bundlinje. Overskuddet endte på 2,4 milliarder dollar.

San Francisco. Det går ganske godt for firmaet bag det sociale medie Facebook.

Det kan man konstatere, hvis man læser selskabets regnskab for tredje kvartal.

Regnskabet viser en stigende omsætning og et større overskud end tidligere. Resultaterne er også bedre, end hvad analytikere på forhånd havde ventet ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Billede

I løbet af kvartalet har Facebook krydset en symbolsk grænse. For første gang i selskabets historie er der nu over en milliard brugere, der hver dag klikker sig på det sociale medie med deres mobiltelefon eller tablet. Det skriver Business Insider.

I alt har Facebook nu 1,79 milliarder brugere, der er aktive mindst én gang om måneden.

FACEBOOK-RESULTS/

I løbet af de tre måneder, som regnskabet omfatter, fik Facebook et overskud på 2,4 milliarder dollar. Resultatet kom i hus via en samlet omsætning på godt syv milliarder dollar i perioden. Det svarer til en stigning på over 50 procent i forhold til året før. Overskuddet svarer til en vækst på hele 166 procent.

Facebook tjener primært penge på de reklamer, der dukker op, når brugerne klikker sig rundt på siden. Og det kan ses i den pæne omsætning, at det er lykkedes selskabet at tiltrække nye annoncører.

pix-Facebook-Zuckerberg

Samtidig bliver Facebook stadig mere populær at bruge på mobiltelefonen, og det er netop fra annoncer på smartphones og tablets, at annoncekronerne tikker ind. Den del af forretningen står nu for 84 procent af Facebooks reklameindtægter ifølge Reuters.

Facebook ejer blandt andet også Instagram, hvor man kan dele billeder, besked-applikationerne WhatsApp og Messenger samt virtual reality-firmaet Oculus VR.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen