Berlingske Business

Facebook løfter sløret for tjeneste til det arbejdende folk

US-SCIENCE-PSYCHOLOGY-TECHNOLOGY-SOCIAL-INTERNET-FILES
Facebooks nye arbejdstjeneste, "Facebook at Work", er ved at blive udrullet, og betaversionen tilbydes indledningsvist til kunder på prøvestadie Foto:

Facebooks nye arbejdstjeneste, "Facebook at Work", er ved at blive udrullet, og betaversionen tilbydes indledningsvist til kunder på prøvestadie

Prøveperioden skal påvise, hvorvidt tjenesten reelt kan gøre medarbejdere mere produktive.

Det skriver Financial Times.

- Facebook fylder mere og mere i vores arbejdsdag. Vi har diskuteret konceptet i flere år, og nu kommer vi altså med det første eksterne produkt, siger den danske softwareudvikler Lars Rasmussen, der leder softwareholdet bag den nye Facebook-applikation, til avisen.

Facebooks arbejdstjeneste blev onsdag lanceret som både hjemmeside og app og skal fungere som en intern kommunikationsplatform, der holder professionel information og data adskilt fra personlige feriebilleder og statusopdateringer, der hører det klassiske Facebook-site til.

De indledende parter, der tager del i prøvefasen, har været bekymrede for sikkerhedsniveauet omkring "Facebook at Work". Betaversionen skal således bevise over for parterne, at fortrolige oplysninger er sikre på arbejdssitet.

- Et helt essentielt aspekt er, at når en medarbejder deler noget på "Facebook at Work", tilhører det arbejdspladsen, hvorimod det på det personlige Facebook tilhører skribenten, siger Lars Rasmussen til Financial Times og forsikrer, at sikkerhedsniveauet på det nye site er "verdensklasse".

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen