Berlingske Business

Facebook køber Friendfeed

Det sociale netværk, Facebook, overtager nu en af de startup-virksomheder, der har fået rigtig meget opmærksomhed i USA - selskabet FriendFeed.

Virksomheden, der står for sitet Facebook, er nu begyndt at gå på opkøbsjagt blandt de uslebne diamanter i Silicon Valley. I går kom det frem, at Facebook havde opsnappet det i Danmark relativt ukendte FriendFeed, der ellers har genereret en del omtale i USA. FriendFeed har sat sig for at skabe en tjeneste, hvor der giver en det totale overblik over alle de netværk, man deltager i på nettet. Dermed samlede Friendfeed nyheder ind fra både Facebook, Flikr, LinkedIn ogen hel masse andre af de steder, hvor folk uploader indhold. Dermed gør FriendFeed livet en anelse lettere for nettets brugere, fordi sitet har forsøgt at være bindeled mellem de voldsomt mange forskellige sociale netværk, som nettet i dag tilbyder.

FriendFeed har tidligere været spået en meget stor fremtid på nettet - og har været hypet en del i USA som værende et godt bud på den næste eksplosivt udviklende dotcom-tjeneste. Men brugerne har i vidt omfang svigtet FriendFeed - og den ansete amerikanske teknologi-blog Techcrunch anslår, at salgsprisen er omkring 50 mio. dollars.

Der er ikke blevet meldt noget ud om, hvad Facebook præcist vil med FriendFeed - udover at Friendfeed får lov at fortsætte i sin nuværende form lidt tid endnu.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen