Berlingske Business
13:02Volkswagen fastholder pladsen som verdens største bilproducent

Facebook køber Friendfeed

Det sociale netværk, Facebook, overtager nu en af de startup-virksomheder, der har fået rigtig meget opmærksomhed i USA - selskabet FriendFeed.

Virksomheden, der står for sitet Facebook, er nu begyndt at gå på opkøbsjagt blandt de uslebne diamanter i Silicon Valley. I går kom det frem, at Facebook havde opsnappet det i Danmark relativt ukendte FriendFeed, der ellers har genereret en del omtale i USA. FriendFeed har sat sig for at skabe en tjeneste, hvor der giver en det totale overblik over alle de netværk, man deltager i på nettet. Dermed samlede Friendfeed nyheder ind fra både Facebook, Flikr, LinkedIn ogen hel masse andre af de steder, hvor folk uploader indhold. Dermed gør FriendFeed livet en anelse lettere for nettets brugere, fordi sitet har forsøgt at være bindeled mellem de voldsomt mange forskellige sociale netværk, som nettet i dag tilbyder.

FriendFeed har tidligere været spået en meget stor fremtid på nettet - og har været hypet en del i USA som værende et godt bud på den næste eksplosivt udviklende dotcom-tjeneste. Men brugerne har i vidt omfang svigtet FriendFeed - og den ansete amerikanske teknologi-blog Techcrunch anslår, at salgsprisen er omkring 50 mio. dollars.

Der er ikke blevet meldt noget ud om, hvad Facebook præcist vil med FriendFeed - udover at Friendfeed får lov at fortsætte i sin nuværende form lidt tid endnu.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen