Berlingske Business

Facebook har fordoblet omsætningen i 2014

Facebook
Foto:

Det store sociale medie Facebook kan takke en langt større andel af reklameindtægter for et solidt regnskab, hvor omsætningen steg 49 pct. i seneste kvartal.

Verdens største sociale medie, Facebook, er onsdag aften kommet med regnskab, og det viser, at det sociale medies omsætning er steget 49 procent i fjerde kvartal.

Det er særligt mobilreklamer, som har haft betydning for den markante vækst, og Facebook har med regnskabet slået Wall Streets mål for indtjening og salg. Mobilannoncer udgjorde 69 procent af reklameindtægterne i fjerde kvartal, hvilket svarer til 2480 millioner dollar.

Dog var omsætningsvæksten den svageste siden starten af 2013, og Facebooks aktier faldt med omkring 2,6 procent efter lukketid.

Facebook udtalte onsdag, at der i slutningen af 2014 var 1.390 millioner månedlige brugere, hvoraf 86 procent af dem logger på det sociale medie via deres smartphones eller andre mobile enheder.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen