Berlingske Business

Facebook forbyder nu brugere at handle med våben

FACEBOOK-RESULTS/
Foto:

Facebook vil fremover gøre alt for at hindre brugere i at handle med våben over det sociale medie.

Washington: Selskabet bag det sociale medie Facebook vil fremover forhindre sine brugere i at købe og sælge skydevåben.

Det oplyser en talsmand fra Facebook Inc fredag ifølge Reuters.

Tiltaget træder i kraft midt i den ophedede våbendebat i USA, hvor en række masseskyderier har fået mange - heriblandt præsident Barack Obama - til at opfordre til, at det bliver sværere at skaffe sig adgang til et skydevåben.

Facebook har i forvejen en politik, der forbyder private at handle med marihuana, medicin og ulovlige stoffer gennem det sociale medie.

Det vil fortsat være muligt for autoriserede våbenforhandlere at reklamere for skydevåben på Facebook, så længe selve handlen foregår uden for Facebook-regi.

- I løbet af de seneste to år er flere og flere begyndt at bruge Facebook til at lede efter varer og købe og sælge ting til hinanden. Vi vil fortsat udvikle, teste og lancere nye produkter, der skal gøre denne oplevelse endnu bedre for folk, og derfor opdaterer vi nu vores politik om handel med varer, siger Monika Bickert, chef for Facebooks produktpolitik, i en udtalelse.

Facebook er det mest populære sociale medie i verden med flere end 1,59 milliarder brugere. Alene i USA og Canada er der 219 millioner Facebook-brugere.

I Danmark er over halvdelen af indbyggerne på Facebook.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen