Berlingske Business

Facebook flirter med noteringskursen

FACEBOOK-RESULTS/
A smartphone user shows the Facebook application on his phone in the central Bosnian town of Zenica, in this photo illustration, May 2, 2013. Facebook Inc said July 24, 2013 that revenue in the second quarter was $1.813 billion, compared to $1.184 billion in the year ago period. REUTERS/Dado Ruvic /Files (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS) Foto:

Det sociale medie Facebook er inde i en forrygende periode på børsen, og det understreges af, at aktien onsdag eftermiddag i formarkedet har ramt noteringskursen fra sidste sommer på 38 dollar.

Aktien ligger klokken 15 godt én procent højere i 38,05 dollar.

Facebook var ellers i stærk modvind efter børsnoteringen 18. maj sidste år, og på den første handelsdag styrtdykkede aktien med 11 pct. til 31 dollar. Siden fulgte en meget turbulent periode, hvor aktien undervejs var helt nede at vende i 17,73 dollar - et pænt stykke under halvdelen af værdien ved børsnoteringen.

I den seneste periode har der dog været stor medvind for Facebook, og et flot regnskab for andet kvartal den 25. juli har været med til at bære aktien hele vejen tilbage til start.

14 ud af de seneste 17 handelsdage er Facebook-aktien steget, og der er i samme periode blevet lagt mere end 50 pct. oven i Facebooks markedsværdi, der med tirsdagens lukkekurs i 37,63 dollar lød på 91,6 mia. dollar - eller mere end 500 mia. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen