Berlingske Business

Facebook er verdens fjerde største website

Facebook er verdens fjerde største website - 1
Foto:

Facebook har fået 24 millioner ekstra besøg i den seneste måned. Dermed er sitet oppe på 340 millioner besøg om måneden. Det placerer Facebook på fjerde pladsen over verdens bedst besøgte sites.

På blot et år har Facebook oplevet en fænomenal vækst i antallet af besøg. I dag er der 208 millioner flere mennesker inde og kigge på Facebook end der var for et enkelt år siden. Alene 24 millioner er kommet til i den seneste måned. Det gør Facebook på det fjerde mest populære site i verden, og det mest populære site, der intet har med søgning at gøre. I alt havde facebook 340 millioner unikke besøg i juni måned, viser nye tal fra Comscore.

Facebooks placering på listen er ekstra bemærkelsesværdig, da de andre på listen ejer en lang række populære sites der bliver talt med. For eksempel giver Youtube Google koncernen en del besøg.

Netop Google er naturligvis det mest besøgte med 844 millioner unikke besøg i juni måned. Comscore forventer, at Google runder en milliard unikke besøg om måneden inden året er omme. På 2. pladsen ligger Microsoft/msn med 691 unikke besøg og Yahoo følger efter med 581 millioner besøg. Derefter følger Facebook.

Wikimedia sites er på femtepladsen med 303 millioner besøg på sider som Wikipidia.

På de følgende plader kommer AOL, eBay, CBS, Amazon og Ask Network.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen