Berlingske Business

Facebook: Chefen kigger med - og fyrer løs

Facebook: Chefen kigger med - og fyrer løs - 2
Foto:

IT- og ledereksperter har allerede advaret kraftigt om brugen af Facebook i arbejdstiden. Her er fem eksempler på, hvordan folk er blevet fyret på grund af Facebook.

En statusopdatering, der fortæller omverdenen, at du har grove tømmermænd, mens du har meldt dig syg til din arbejdsgiver. En frisk, kæk kommentar om din chefs mærkelige vaner, imens han selv følger med på din Facebook-profil. Eller bare en kort konstatering om, at dit job er kedeligt – og dine kollegaer sladrer til chefen.

Der findes et utal af variationer over temaet sådan-bliver-du-fyret-på-Facebook – et tema som IT- og ledelseseksperter allerede har været ude og advare imod. For selvom du er venner med din chef og dine kollegaer på den såkaldte fjæs-bog, så er det ikke sikker at disse ”venner” bryder sig om negative kommentarer om arbejdspladsen. Samtidig rykker grænserne sig for, hvor meget arbejdsgiverne spionerer i privatsfæren. Business.dk har her samlet nogle eksempler på, hvad der har fået arbejdsgivere rundt omkring i verden til at fyre deres medarbejdere efter besøg på den populære hjemmeside.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen