Berlingske Business
12:20Rentefald har bidt sig fast

Få tilbud direkte på din mobil, når du går i byen

Mobil
Ny app sender tilbud målrettet til dig på din mobil. Foto:

Ny app sender tilbud og annoncer målrettet til dig, mens du går rundt i byen

Du går rundt i byen, og det er ikke til at overskue, om du skal stoppe på den ene eller den anden restaurant, men måske et godt tilbud direkte til din smartphone kunne hjælpe dig med at vælge. Sådan fungerer ny app, der målretter reklamer og annoncer direkte til dig baseret dine interesser.

»Vores brugere kan jo selv gå ind og definere, hvilke interessegrupper de har. Der er ikke ret mange, der bryder sig om at blive forfulgt af Zalando, så her hos os vender vi den om, så det bliver på brugerens præmisser,« siger Jakob Kargaard, direktør i CATSJ.

Billede

App’en, CATSJ, benytter dine valgte segmenteringer og geolokation til at pushe dig tilbud, som er målrettet til dig og dine interesser.

»Du kan vælge dine interesseområder ud fra tolv overordnede grupperinger, der så er med til at bestemme, hvilke tilbud du får,« uddyber Jakob Kargaard.

På restaurant Rustik i Næstved har man haft stor succes med at annoncere om tilbud på CATSJ til potentielle kunder i Næstved og omegn.

»Jeg behøver ikke at lokke nogen til at læse avisen for at se, hvilke tilbud vi har, hvis de er i nærheden af min butik, så får de tilbuddene helt automatisk,« siger Jacob Larsen, der ejer Rustik.

Meget høje klikrater

Folkene bag den nye app mener at have knækket koden til digital annoncering, ideen er simpel: I stedet for at skyde med spredehagl og forsøge at ramme bredt med en kampagne eller annonce, målrettes annonceringen den enkelte bruger eller potentielle kunde.

Pix: Line

En analyse, som folkene bag app’en har lavet, af de 100 første kampagner viser en gennemsnitlig klikrate på hele 11,3 pct. Kampagnerne er kendetegnet ved, at de er segmenteret bestemte geografisk område, brugernes demografi og interesser.

En tendens man kan nikke genkendende til hos virksomheder Netbooster, der laver digital marketing for forskellige virksomheder:

»Vi kan simpelthen bare se, at man CATSJ rammer vi mere plet i forhold til målgruppen, og det kan vi jo se ved, at de leverer nogle rigtigt gode konverteringsrater - altså at de brugere, der er inde og se vores kampagner, de gør også brug af vores kampagner,« siger Anne Pedersen Affiliate Manager hos Netbooster.

pix-iPhone 6S

Ekstra gulerod for brugeren

Som om det ikke var nok at modtage tilbud direkte målrettet til dig på din smartphone, kan du også tjene point ved at interagere med tilbuddene, points, der kan veksles til kontanter eller doneres til velgørenhed.

Hvorfor er pointsystemet nødvendigt?

»Unge brugere, som vi har mange af, der måske er på SU, synes, at det er superfedt, at man kan supplere SU’en med op til 100 kroner om måneden for bare at røre en finger - for det er jo sådan set det eneste, de skal. Så jeg tror også, at det er lidt afhængigt af, hvor man er i sit liv, om vil modtage pengene eller donerer dem til velgørenhed,« svarer Jakob Kargaard.

Direktøren vil ikke offentliggøre det samlede antal brugere, men siger:

»Vi har rigtig meget trafik.«

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen