Berlingske Business

Få styr på din backup

Hver femte lille virksomheder tager aldrig eller kun en gang årligt backup af forretningsdata, viser ny analyse. Læs hvordan du får styr på din backup.

Hvem skal tage backup?

Det kræver disciplin at få taget backup af virksomhedens data løbende – og den har det med at smutte lige præcis den dag, hvor det går galt, og it-systemerne brager sammen.

- Når det at tage backup ikke lige er en del af vedkommendes spidskompetencer, så er det ofte sådan en opgave, som bliver skubbet med ideen om, at det klarer man lige i morgen – eller i weekenden hvor der er mere tid. Det kræver disciplin selv at foretage backup dagligt, lyder det fra produktchef hos it-virksomheden EMC, Niels Astor, som peger på, at mange først for alvor får øjnene op for vigtigheden, når det så går galt.

Hos ITEK/DI peger it-sikkerheds-konsulent Henning Mortensen på, at enhver lille virksomhed netop derfor skal sætte navn på, hvem der har ansvaret for at tage backup – og hvem der har det, når vedkommende er syg, netop fordi ulykken har det med at være ude netop den dag, hvor ingen har tænk på at tage backup.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen