Berlingske Business

Få styr på din backup

Hver femte lille virksomheder tager aldrig eller kun en gang årligt backup af forretningsdata, viser ny analyse. Læs hvordan du får styr på din backup.

Hvad skal der tages backup af?

Det er helt centralt, at en lille virksomhed får taget stilling til, hvad de skal tage backup af. Og her skal de fokusere på, hvad der er kritisk for virksomheden at miste, lyder det fra it-sikkerheds-konsulent hos ITEK/DI, Henning Mortensen, som peger to hele centrale typer data.

Det gælder de data, som har værdi for virksomheden – som eksempelvis tegninger af produktserier og anden data, som er centrale for de varer, man sælger. Hertil kommer økonomiske data, som er afgørende for kundehåndteringen og håndtering af firmaets forretning.

- For virksomheder, som er afhængige af særlige it-systemer – eksempelvis ingeniører, webudviklere og andre, hvor forretningen er afhængig af de systemer, som produkter og services udvikles i, skal der naturligvis tænkes i backup af flere systemer, siger Henning Mortensen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen