Berlingske Business

Ericssons skrækregnskab er ringere end ventet

FILES-SWEDEN-TELECOMS-ERICSSON-LAYOFFS
Svenske Ericsson er under pres i øjeblikket og måtte i sidste uge nedjustere forventningerne til årets resultat, da udviklingen i tredje kvartal var meget svagere end ventet. Foto:

Svenske Ericsson er under pres i øjeblikket og måtte i sidste uge nedjustere forventningerne til årets resultat, da udviklingen i tredje kvartal var meget svagere end ventet.

Fredag kan investorerne så få yderligere klarhed over udviklingen, hvor regnskabet for perioden er offentliggjort, og her er underskuddet større end forventet.
Ericsson, der blandt andet leverer udstyr til teleselskaber, kommer ud af kvartalet med et underskud på bundlinjen på 233 mio. svenske kr., hvor analytikerne havde ventet et minus på 122 mio. svenske kr.

ERICSSON-RESULTS/

Driften viste - som det også blev meldt ud i sidste uge - et overskud på 0,3 mia. svenske kr., men det skal ses i lyset af en forventning om et plus på 3,5 mia. svenske kr., før tallene blev offentliggjort.

Regnskabet er blandt andet belastet af ekstraordinære udgifter til en omstrukturering på 1,3 mia. svenske kr.

pix-Ericsson, Jan Frykhammar


Omsætningen i kvartalet faldt med 14 pct. til 51,1 mia. svenske kr., og her havde analytikerne ventet 54,6 mia. svenske kr.
Det svenske selskab er i øjeblikket på udkig efter en ny topchef, efter at Hans Vestberg tidligere på året trådte tilbage. I øjeblikket er Jan Frykhammar konstitueret som øverste chef, men det er ikke tiltænkt at være permanent.
Vestas' topchef, Anders Runevad, er blevet nævnt som en mulig afløser på rygtebasis.

pix-Ericsson-skilt

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen