Berlingske Business

Ericsson skuffer med marginer under pres

ERICSSON-RESULTS/
Foto:

Ericssons første kvartal bar præg af marginer under pres, hvilket gav et lavere overskud - både i forhold til analytikernes forventninger og set i forhold til første kvartal af 2014.

Omsætningen steg godt nok 13 pct. til 53,5 mia. svenske kr. i kvartalet for den svenske netværksleverandør, men det skyldtes i høj grad godartede valutaudsving.

På sammenlignelig basis faldt salget nemlig 6 pct., oplyser Ericsson, som blandt andet blev ramt af en opbremsning på mobilområdet i Nordamerika. Og analytikerne havde sat næsen op efter 54,2 mia. svenske kr. ifølge Bloomberg News.

pix-Nokia Here

Bruttomarginen faldt til 35,4 pct. i kvartalet fra 36,5 pct. et år tidligere, og det var også en skuffelse i forhold til et gennemsnitsestimat på 37,0 pct. i markedet ifølge Bloomberg. Igen var det den nordamerikanske træghed, der trak ned, ligesom en restrukturering og en anderledes salgsportefølje påvirkede tallet.

Driftsoverskuddet var på 2,1 mia. svenske kr. og dermed et fald på en femtedel mod året før, samt kun halvt så stort som analytikerne ventede ifølge Bloomberg.

pix-Sony Mobile

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen