Berlingske Business

Er Nokia på vej i seng med Microsoft?

Sensationelt stævnemøde om den mobile fremtid var det vist nok alligevel ikke, da Nokia i går blev set hånd i hånd med Microsoft. "Vi er bare gode venner," hævder parterne.

Microsoft og Nokia annoncerede i går et nyt samarbejde, der blandt andet betyder Office-pakken i Nokia-mobiler samt avancerede business-redskaber.

Det kommer ikke en Nokia-mobil med Windows Mobile ud af det nye samarbejde mellem Nokia og Microsoft. De vil dog til at arbejde tættere sammen om en række løsninger til mobiltelefoner.

Som vi kunne skrive i går betyder det, at Microsoft Office Mobile finder vej til Nokias Symbian-smartphones. Det giver mulighed for at læse, redigere og oprette dokumenter. Det gælder dokumenter af typen, Word, Excel, PowerPoint og OneNote.

Office-pakken skulle være klar i Nokias smartphones fra E-serien næste år.

Man får også adgang fra mobilen til intranet og extranet bygget på Microsoft SharePoint Server. Endelig vil der også være mulighed for at benytte Microsoft System Center.

Analysebureauet IDC vurderer, at over en milliard mennesker i 2011 vil bruge mobilen som arbejdsredskab i det daglige, og det er alle disse brugere, som Nokia og Microsoft håber at få fingre i takket være det nye samarbejde.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen