Berlingske Business

Endomondo solgt til USA

pix-Endomondo
Overskrift
Endomondo er en af de mest succesrige, danske mobilapplikationer. Et opkøb har længe cirkuleret som rygte.
 

Stort, amerikansk selskab køber den danske løbeapplikation Endomondo. Handelen bliver angiveligt offentliggjort sent onsdag aften.

Den succesrige danske løbeapplikation, Endomondo, er blevet solgt til et stort, amerikansk selskab.

Ifølge finans.dk bliver handelen offentliggjort onsdag aften efter klokken 22. Det er, ifølge Børsen, den børsnoterede, amerikanske sportstøjsproducent Under Armour, der bliver den nye ejer, som lægger et stort, trecifret millionbeløb for selskabet.

Endomondo har dog gennem længere tid været rygtet til salg.

Pics-Endomondo

Endomondo, der er grundlagt i 2007, bruges nemlig i dag af omkring 25 millioner mennesker. Mobilapplikationen holder styr på deres løbe- og cykelture og noterer tidspunkter, afstande og kalorieforbruget undervejs. Hver måned kommer der omkring 30.000 nye brugere til.

I 2013 havde Endomondo en indtjening på 1,3 millioner kroner. I dag er der 25 ansatte.

Tilkomsten af de mange nye smarture har sat ekstra skub i fitness- og velværebølgen, som Endomondo er en del af.  Bølgen bliver ikke mindre, når Apple til april kommer med sit Apple Watch.

IT-iværksætteren Preben Damgaard har indtil for nylig været bestyrelsesformand for Endomondo, som er stiftet af Christian Birk, Jakob Nordenhof Jønck og Mette Lykke.

08BUSMetteLykke.jpg

Kræftramt Preben Damgaard skifter fokus

Leikr

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen