Berlingske Business

Elektronik sætter nye rekorder

pix-Fitness
Fitnessarmbånd og anden mobil elektronik, der holder øje med helbredet, vil skæppe godt i kassen hos producenterne i 2015. Foto: Robyn Beck, AFP/Scanpix Foto:

Aldrig tidligere vil der være solgt så megen forbrugerelektronik som i 2015, venter amerikansk brancheforening.

LAS VEGAS, USA: Salget af forbrugerelektronik vil i år sætte ny rekord.

Brancheforeningen Consumer Electronics Association (CEA), som i denne uge står bag verdens største forbrugerelektronikmesse i Las Vegas med over 150.000 besøgende, forventer at runde en omsætning på 223,2 milliarder dollars eller 1.392 milliarder kroner. Det er tre procent mere end i 2014.

Det er nye produkter som 3D-printere, TV-apparater i ultra-HD-opløsning (altså fire gange højere end dagens fuld-HD), netopkoblede termostater, hjemmerobotter, IP-kameraer og teknologi til at tage på, f.eks. smarture og fitnessarmbånd, der er med til at bringe salget i vejret. De alene ventes at indbringe samlet 11 milliarder dollars.

CEA forventer, at der i år i USA vil blive solgt 30,9 millioner enheder med teknologi til at tage på og fire millioner ultra-HD-fladskærme.

Berlingske dækker Consumer Electronics Show (CES). Berlingske er inviteret af Branchen Forbrugerelektronik (BFE).

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen