Berlingske Business

e-handel i fortsat vækst

e-handel i fortsat vækst - 1
Foto:

Handel på nettet er langt mindre ramt af finanskrisen end detailhandlen generelt. Det viser nye tal fra fra PBS og FDIH.

Vi går mindre i butikker - men handler tilsyneladende fortsat mere på nettet. Den økonomiske nedtur har betydet butiksdød hele vejen rundt, men det gælder ikke på nettet, hvor antallet af betalinger fortsætter med at stige. Det viser nye tal fra PBS, der har registeret 11 mio. dankortbetalinger i årets andet kvartal. Det er 11,5 procent mere end sidste år, skriver Børsen.

Ifølge FDIH - Foreningen for Distance og Internethandel - vokser træerne dog ikke ind i himlen. Mens der er mere gang i netbutikkerne end nogensinde før, bruger folk samtidig færre penge - og dermed falder størrelsen af den enkelte transaktion. Det skyldes ifølge FDIH-direktør Morten Kamper, at folk holder igen med luksusindkøb.

Analysen viser desuden, at unge måske ikke så overraskende er dem, der handler mest på nettet - mens de ældre aldersgrupper over 50 er mindre begejstrede for e-handel. Blandt de 50-59-årige det kun 43 procent, der har prøvet at handle på nettet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen