Berlingske Business

Dropbox nærmer sig prisskilt på 45 milliarder

USA/
Drew Houston, CEO og Co-Founder of Dropbox. Foto:

Det amerikanske IT-selskab Dropbox satser på at hente 250 mio. dollar - eller hvad der svarer til knap 1,4 mia. kr. - i nye midler.

Dermed vil Silicon Valley-selskabet samlet set blive værdiansat til mere end 8 mia. dollar (44,1 mia. kr.), skriver Bloomberg News på baggrund af to kilder, der har kendskab til Dropbox' planer.

Dropbox, som blev vurderet til at være omkring 4 mia. dollar værd i oktober 2011, leverer såkaldt cloud-teknologi, der giver brugerne mulighed for at opbevare data online og dele det med andre.

Tidligere har Dropbox skaffet finansiering fra blandt andet Sequoia Capital og Accel Partners.

Den seneste tid har Dropbox fokuseret mere og mere på at få erhvervskunder, mens det startede som et tilbud til private.

Der er 200 mio. brugere på Dropbox, som endnu ikke har ytret planer om at lade sig børsnotere.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen