Berlingske Business

Disse virksomheder scorer 70 millioner på lukningstruet it-projekt

BALKANS-TECHNOLOGY/
Foto:

Domstolsstyrelsen kæmper for at have it-problembarnet Juridiske Fagsystemer klar inden nytår. Se hvordan de ansvarlige virksomheder deler kagen.

Et ultimatum fra Folketinget betyder, at Domstolsstyrelsens stærkt forsinkede it-system Juridiske Fagsystemer skal være klar inden nytår - ellers bliver stikket hevet til projektet. Det skriver Version2.

Og alt imens det er Domstolsstyrelsen, der må tage skraldet for at få det tre år forsinkede og 38 millioner kroner fordyrede projekt på skinner, så er det styrelsens leverandører, der ikke har kunnet leve op til de gyldne løfter.

Version2 har fået aktindsigt i en korrespondance, der blandt andet afslører, hvilke leverandører, der får hvor meget for deres ulejlighed.

Den samlede regning for Juridiske Fagsystemer løber op i 106 millioner kroner, men da korrespondancen, Version2 har fået indsigt i, fandt sted i oktober 2012, kan den kun redegøre for knap 70 millioner kroner af de samlede omkostninger.

Udgifterne er delt op i udviklingsomkostninger, omkostninger til infrastruktur samt udgifter til foranalyser med videre. Selve udviklingen er den klart tungeste post med 52,33 millioner kroner, herefter følger foranalyser m.v. til 13,85 millioner kroner og endelig infrastruktur til 3,34 millioner kroner.

Topscoreren er hovedkontraktholderen Globeteam, der i alt har indkasseret 35,24 millioner kroner. Nummer to er DSI med 11,08 millioner kroner, mens Visma bidrager med 6 millioner kroner til den samlede regning.

Deltag i debatten på Version2.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen