Berlingske Business

Direktør skifter stol i TDC

pix-Kim Søgård Kristensen
Kim Søgård Kristensen, som tidligere har været teknologidirektør i TDC, overtager nu ansvaret for at sælge adgang til TDCs net. Arkivfoto: Simon Læssøe, Scanpix Foto:

En chefstol står stadig tom i landets største teleselskab.

Danmarks største telekoncern, TDC, har fået besat en tom direktørstol men har derefter en ny stol stående tom.

Kim Søgård Kristensen, som har været direktør for TDCs produktstyring og -strategi, er fra mandag blevet ny chef for TDC Wholesale, der sælger adgang til TDCs net til andre både danske og internationale selskaber. Afdelingen har været uden egen direktør, siden Asger Hattel med udgangen af marts tiltrådte som koncerndirektør i Nets, der bl.a. står for dankortet.

Asger Hattel sad også med i TDCs direktion, men da han trådte ud, udvidede TDC direktionen med de to landechefer for TDC i Sverige og Norge, Erik Heilborn og Gunnar Evensen. Kim Søgård Kristensen træder ikke ind i direktionen men vil fortsat referere til koncerndirektør Peter Schleidt, som har ansvaret for TDCs netværk og IT.

Peter Schleidt overtager ledelsen af produktstyring og -strategi, indtil der er fundet en afløser.

Carsten Dilling er siden sommeren 2012 topchef i TDC, der siden januar 2008 har Vagn Sørensen, tidligere koncernchef for Austrian Airlines, som bestyrelsesformand.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen