Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

DI-top klapper i hænderne over digital vækstplan

BM
DI er stærkt tilfreds med den nye digitale vækstplan fra regeringen. Især fordi der følger 1 mia. kr. med fra staten til digitale investeringer i offentlige og private virksomheder. »Så kan vi vise omverdenen, at Danmark er et af de bedste digitale lande i verden,« siger adm. dir. Karsten Dybvad fra DI. Foto:

DI er stærkt tilfreds med den nye digitale vækstplan fra regeringen. Især fordi der følger 1 mia. kr. med fra staten til digitale investeringer i offentlige og private virksomheder. »Så kan vi vise omverdenen, at Danmark er et af de bedste digitale lande i verden,« siger adm. dir. Karsten Dybvad fra DI.

I industriens og landets største brancheorganisation DI bliver der taget godt imod regeringens nye digitale vækstplan. Med strategien følger en mia. kroner til at styrke de mindre danske virksomheder, fremme digitale kompetencer og til at gøre Danmark til globalt center for digitalisering.

DI har i en årrække gjort digitalisering til et vigtigt satsningsområde for dansk erhvervsliv. Og DI-topchef Karsten Dybvad glæder sig over posen med penge fra staten, der er på vej.

»Det er stærkt, at regeringen følger sine digitale visioner op med en milliard til digitalisering. Med flere digitale investeringer både i det offentlige og i virksomhederne kan vi vise omverden, at Danmark er et af de bedste digitale lande i verden, og det går vi benhårdt efter at blive ved med at være,« siger adm. direktør Karsten Dybvad.

pix-Dårlig forbindelse


I strategien lancererer regeringen bl.a. en digital Hub og en teknologipagt, der begge skal Danmark dygtigere i digitale discipliner.

»Vores virksomheder leder med lys og lygte efter medarbejdere med digitale kompetencer, og hvis de ikke kan finde dem, vil det koste både virksomhederne og Danmark dyrt. Derfor skal vi alle blive dygtigere digitalt, fra første skoledag til sidste dag på arbejdsmarkedet. Dem, der vinder de digitale talenter, har en god chance for at vinde den digitale fremtid,« mener Karsten Dybvad.

pix-Trådløst


Regeringens digitale hub er et partnerskab mellem offentlige og private parter.

»Det kan virkelig blive et boost både for nye og etablerede virksomheder i hele landet, hvis vi gør Danmark til det naturlige førstevalg for innovative virksomheder og digitale talenter fra hele verden. En digital hub er et stærkt initiativ, som vi er glade for at være fødselshjælpere til«  siger direktøren.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen