Berlingske Business

Deutsche Telekom vokser med stor fremgang i USA

GERMANY-IT-TELECOM-INTERNET-CEBIT
En massiv tilgang af amerikanske mobilkunder har været med til at sikre fremgang for Deutsche Telekom, der samtidig også har fået flere kunder på de europæiske markeder. Foto:

En massiv tilgang af amerikanske mobilkunder har været med til at sikre fremgang for Deutsche Telekom, der samtidig også har fået flere kunder på de europæiske markeder.

Den tyske koncern løftede driftsoverskuddet før af- og nedskrivninger, EBITDA, med 7,2 pct. til 5540 mio. euro i tredje kvartal, hvilket var nogenlunde på linje med de 5550 mio. euro, som analytikere adspurgt af Bloomberg havde ventet.

Fremgangen skyldtes blandt andet, at omsætningen steg med knap 6 pct. til 18,11 mia. euro, som var på linje med forventningerne. Det havde blandt andet rod i omkring 2 mio. nye kunder i USA.

HUNGARY-MAGYAR TELEKOM/

Deutsche Telekom har 41,5 mio. mobilkunder i Tyskland, 70 mio. i USA og 52 mio. fordelt ud over lande i Europa - eksklusive det tyske marked.

Selskabet har 219.254 ansatte og hovedsæde i Bonn.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen