Berlingske Business

Det her kommer dine børn aldrig til at opleve

Voksne menneskers fortid er dybt forældet. Her er de ting vores børn aldrig kommer til at opleve.

Voksne menneskers opvækst er efterhånden lige så forældet som stenalderbyen i Lejre. Det er meget længe siden, at Spiderman hed Edderkoppen, at Star Wars var enestående, at James Bond var en cool filmhelt og at legetøj, elektronik, film og spil rent faktisk var for dyrt til at ens forældre bare kunne køre dankortet gennem maskinen - eller det vil sige, hive de kontanter de havde hævet i banken op af pungen.

I dag er Ringenes Herre en film, Star Wars er noget bras, James Bond er lidt småkedelig og alt er inden for økonomisk rækkevidde.

Wireds Geekdad har lavet en liste over ting som hans børn aldrig kommer til at opleve.

1. At indsætte et VHS bånd i en videomaskine for at se en film

2. At høre musik på et kasettebånd

3. At antallet af TV-kanaler tælles i enere

4. Minidisc

5. Laserdisc

6. At høre støj i stedet for andre radiokanaler, mens man søger efter P3

7. Tiden før reaity-tv

8. Skriget fra et modem

9. DOS

10. Monitorer der viste alt i sort og... Grønt

11. Spekulere på om man har råd til mere ram

12. Vende Playstation på hovedet for at få den til at loade spillet

13. Joysticks

14. Åbne et leksikon fra reolen for at blive klogere

15. Bruge et stort opslået kort for at komme fra a til b

16. Ordne bankforretninger i bankens åbningstid (10-16)

17. Aviser og magasiner

18. At købe domainnavne der består at rigtige ord

19. Ikke at være helt sikker på, hvor ens venner er, og hvad de tænker på et givent tidspunkt

20. Privatliv

21. Det faktum, at ord i reglen ikke indeholder num8er5

22. At loade spil fra kasettebånd

22. At vente i flere minutter eller timer på at downloade noget (og kigge på progressbaren imens)

Her på ComON kan vi tilføje nogle elementer til listen over ting vores børn aldrig vil opleve.

1. Olsen Banden

2. Spillemaskiner der var ens hjemmecomputer langt overlegen

3. Unge mennesker i Marco Polo trøjer, sejlersko og charmeklud

4. Annoncer for piratkopierede spil i Den Blå Avis

5. Den Blå Avis

6. Special Effects der var imponerende, fordi de var nye

7. Dansk producerede musikvideoer med meget intern humor

8. Ole Lemmeke, Dirch Passer, Anne Linnet, Sanne Salomonsen, Thomas Helmig, Lis Sørensen og Mogens Glistrup

9. Apple som en niche producent

10. Sommerhuse uden fjernsyn

11. At købe porno i en kiosk iført elefanthue, solbriller og detaljeret kendskab til eventuelle flugtveje

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen