Berlingske Business

DanTrack placerede sig blandt konkurrenter

DanTrack laver trackingudstyr til biler. Dvs. at der hvis ens bil bliver stjålet, er mulighed for at opspore bilens nøjagtige

position via GPS (global Positioning System) der arbejder ved hjælp af satelitter.



Trackingsystemet, der er en lille box,

bygget som regel ind i bilen, oftest kun de dyreste mærker. Virksomheden har haft sit produkt på gaden siden 1999 og samarbejder

med de fire største forsikringsselskaber i Danmark. Det er første gang siden 2000 at DanTrack er repræsenteret

på messen, hvor de har deres egen stand i et område, hvor deres nærmeste konkurrenter også ligger.



-

Men vi er her for at lancere et nyt produkt som er lidt mindre, lidt mere teknisk og lidt smartere. Produktet er blevet lidt mindre

så det er blevet sværere at finde som tyv, fortæller adm. direktør Mikael Jensen fra DanTrack.



Med de

nyeste forbedringer fylder boxen ikke mere end en pakke cigaretter, og den kan derfor være hvorsomhelst.

Smart gimmick

Siden

DanTrack er placeret for sig selv med i en lille stand, hvor der rundt omkring er skarp udenlandsk konkurrence, er der mange, der

spontant standser op ved standen. Det er den lille rappe mini-bil af mærket af mærket smart, der tiltrækker sig

opmærksomheden. Den har samtidigt fået indbygget en af de nye bokse, som i bilen viser, at den også kan fungere som

et almindeligt GPS-system.



- Vi skal jo have nogen til at komme ind på standen, og det har lukkes. Vi har været godt

besøgt, for bilen giver et blikfag, og så kommer folk og ser, hvad vi arbejder med. Og fordi vi ligger så tæt

op ad de andre, er der kommet mange distributører forbi, som vi skal have noget samarbejde med, siger Mikael Jensen.



Det

er folk fra hele verden, der har været forbi den lille stand, og Mikael Jensen er selv noget overrasket over antallet. Da virksomheden først

var på CeBit i 2000 var produktet helt nyt, men nu er det nogenlunde almindeligt kendt, hvorfor det er en helt anden type gæster,

der kommer forbi.



- Det har været rigtigt godt. Vi har ambitioner om, at vi gerne vil være i tre lande mere. De kontakter

vi har fået er så seriøse, at det klart er noget vi kan arbejde videre med, konstaterer han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen