Berlingske Business

Danskerne stadig vilde med at shoppe online

Flere og flere danskere vælger at gøre deres indkøb over internettet. Antallet af betalingstransaktioner på nettet er steget i 2. kvartal.

Ifølge PBS er danskerne vilde med at handle over internettet. I hvert fald viser tallene for 2. kvartal en stigning i både antallet af betalingstransaktioner og omsætning.

I 2. kvartal blev der i alt gennemført 11.017.497 betalingstransaktioner på internettet. Sammenlignet med samme kvartal sidste år svarer det til en stigning på 11,5 procent.

- Når danskerne handler på nettet, køber de stort ind. Næsten 60 procent af alle internetkøb med Dankort er på over 1.000 kroner. Det er vores erfaring, at internethandlen er et godt supplement for forretninger i den fysiske handel, siger Jens Damgaard, som er salgsdirektør for Cards i PBS, og fortsætter:

- Samtidig er omsætningen i 2. kvartal 2009 steget med over 5 procent i forhold til året før - noget tyder på, at internethandlen ikke er ramt af krisen.
Internetomsætningen for Dankort var i første halvdel af året på 9,865 milliarder kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen