Berlingske Business

Danskerne skifter teleselskab og får bedre pris

pix-Mobilbrug
Danskerne skifter ofte mobilselskab - og får noget ud af det. Arkivfoto: Søren Bidstrup, Scanpix Foto:

68 procent fik en bedre pris ud af at gå fra deres nuværende mobilselskab til et andet. Årligt skifter en million kunder mobilselskab i Danmark.

Danskerne er nogle mobilkræmmere, og de får bedre mobilabonnementer ud af at skifte selskab.

Det viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som har undersøgt, hvordan og hvorfor danskerne skifter selskab på 13 markeder.

68 procent af dem, der har skiftet mobilselskab, angiver, at de har fået en bedre pris ud af det. 23 procent fik et bedre abonnement, mens fem procent ærgrer sig over, at de skiftede, for de fik faktisk ikke noget ud af det.

Danskerne skifter i stor stil, så snart der er bedre tilbud andre steder. Omkring en million gange skifter kunderne mobilselskab på et år. Nogen gør det flere gange, andre er tilfredse efter et enkelt skift.

Kan også forhandle sig til bedre pris

24 procent af de adspurgte i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens undersøgelse har forhandlet med det nuværende mobilselskab om en bedre pris eller et bedre abonnement og havde held med det. De blev derfor i folden. Fem procent forsøgte sig men uden held, mens 70 procent ikke har udfordret deres mobilselskab.

82 procent af alle, der faktisk skiftede selskab, har brugt under to timer på opgaven, mens 13 procent har brugt mellem to og fem timer, og fem procent har investeret seks-ti timer eller derover på at sammenligne priser og abonnementer og rent faktisk foretage skiftet.

Undersøgelsen bygger på 5.000 danskeres besvarelser.

Netop de mange skift har de seneste år fået teleselskaberne til at tænke i ekstratjenester, som man ikke kan få hos konkurrenten, eller til at give samlerabatter, hvis man f.eks. udvider sit mobilabonnement med også internetforbindelse og/eller TV fra samme selskab.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen