Berlingske Business

Danske brødre tjener over 100 millioner på mobilspil

SUBWAY

Spilfirmaet Kiloo, der laver mobilspil, har fået et flot regnskab, og det betyder, at de to brødre bag, trækker millioner ud til sig selv.

To danske brødre står for en af de største succeser i verden, når det kommer til det kæmpestore nye marked for spil til mobiltelefonen.

Det skriver Børsen torsdag.

Det er brødrene Simon og Jacob Møller Jensen, der står bag firmaet Kiloo, og spillet, der tjener millioner til de to dygtige danskere hedder Subway Surfers. Spillets hovedperson er en grafittimalende dreng, der er på flugt fra politiet, og det har altså i flere år været en enorm gevinst for de to danske iværksætterbrødre.

Lige nu ligger Subway Surfers nummer 47 i Apples App Store. Den popularitet kan de to veksle direkte om til et overskud på 156 millioner kroner. Det er 43 millioner bedre end året før. En ekspert ser øgede muligheder for vækst i Kiloo.

Subway Surfers

»Man spørger altid sig selv, hvor længe det kan blive ved. Men mit bud er, at så længe det går godt for salget af mobiltelefoner, og så længe forbrugerne køber nye telefoner, har det her spil en rigtig god placering. Med tiden vil det vinde hævd som en form for klassiker, siger Jan Neiiendam, chef for Interactive Denmark og spilekspert.

Spillet kan hentes ned på mobilen gratis. Så det, som de to brødre tjener pengene på, er brugere, der tilkøber ekstra fordele, der kan bringe dem længere i spillet.

Regnskabet viser også, at de to ejere trækker 119 millioner ud af selskabet til sig selv.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen