Berlingske Business

Dansk motions-app solgt for 575 millioner kroner

Onsdag: Mette Lykke, Endomondo
Dansk motions-app solgt for 575 millioner kroner. Sent onsdag aften blev det officielt bekræftet, at den danske motions-app Endomondo er blevet solgt til den amerikanske sportstøjsproducent Under Armour for 575 millioner kroner. Foto:

Sent onsdag aften blev det officielt bekræftet, at den danske motions-app Endomondo er blevet solgt til den amerikanske sportstøjsproducent Under Armour for 575 millioner kroner.

Den danske motions-app Endomondo er blevet købt af den amerikanske sportstøjsproducent Under Armour for 575 millioner kroner.

Det bekræfter de nye amerikanske ejere ifølge DR Nyheder.

»Det er jo fantastisk, at det vi har arbejdet på i så mange år, bliver købt af en stor, amerikansk spiller. Det sætter jo en tyk streg under, at de visioner vi havde syv-otte år siden, de var rigtige, siger Christian Birk, der har været med til at stifte tjenesten, til DR Nyheder.

Endomondo, der er grundlagt i 2007, bruges i dag af omkring 25 millioner mennesker. Mobilapplikationen holder styr på deres løbe- og cykelture og noterer tidspunkter, afstande og kalorieforbruget undervejs. Hver måned kommer der omkring 30.000 nye brugere til.

Mette Lykke

I 2013 havde Endomondo en indtjening på 1,3 millioner kroner. I dag er der 25 ansatte.

Tilkomsten af de mange nye smarture har sat ekstra skub i fitness- og velværebølgen, som Endomondo er en del af. Bølgen bliver ikke mindre, når Apple til april kommer med sit Apple Watch.

IT-iværksætteren Preben Damgaard har indtil for nylig været bestyrelsesformand for Endomondo, som er stiftet af Christian Birk, Jakob Nordenhof Jønck og Mette Lykke.

Pics-Endomondo

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen