Berlingske Business

Dansk IT-virksomhed satser på det amerikanske marked

cbarin

Den danske softwareproducent Cbrain vil forsøge at komme ind på det amerikanske marked. Det oplyser selskabet til fondsbørsen.

Selskabet har i efteråret 2015 gennemført en markedsundersøgelse i USA, og deraf har koncernen besluttet, at den vil forsøge at komme ind på det amerikanske marked med særlig fokus på centraladministrationen i Washington.

Markedsundersøgelsen havde til formål at vurdere mulighederne for at eksportere selskabets F2-produkt.

Danske Bank BM

- Markedsundersøgelsen viser, at selv om myndighederne i den amerikanske centraladministration er meget store, baserer de arbejdet på de samme forvaltningsmæssige processer som myndighederne i Danmark og UK. Cbrain vurderer således, at F2-produktet i sin nuværende form vil kunne understøtte arbejdsgange hos en række amerikanske myndigheder, skriver Cbrain i meddelelsen.

Beslutningen om at satse på det amerikanske marked betyder, at Cbrain vil øge sine samlede eksportinvesteringer, oplyser selskabet.

Direktør André Rogaczewski, Netcompany

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen