Berlingske Business

Dansk gæt-min-alder-app eksploderer på internettet

app
App’en ”How old do I look” er på kun fem dage blevet downloadet 2,4 millioner gange og topper downloadlister i både USA og Kina.

Dansk-udviklet applikation, der kan gætte din alder har opnået vild succes og er downloadet flere millioner gange, efter Microsoft gav den indirekte reklame på en konference.

Hvor gammel ser du egentligt ud? Ældre eller yngre end din egen alder?

App’en ”How old do I look” er på kun fem dage blevet downloadet 2,4 millioner gange og topper downloadlister i både USA og Kina. App'en er udviklet af det danske firma Copenhagen Creators, og det danske firma kan næsten ikke følge med efterspørgslen. På de sociale medier eksploderer app’en popularitet, men den har også fået meget kritik for at være upræcis. Den fik kun 1,5 stjerne i anmeldelserne på Apples Appstore, men downloads for den masser af.

»Det føltes som et cyberangreb. Vi havde kapacitet til at besvare 300 svar per sekund. Men det var ikke nok længere, så vi arbejdede dag og nat for at forøge vores kapacitet,« siger chefprogrammør for Copenhagen Creators, Kristian Mortensen.

11BUSUlrik-Branner.jpg

Baggrunden for den voldsomme eksplosion i downloads står IT-giganten Microsoft bag. De lavede en tilsvarende service på en konference torsdag, og opmærksomheden fra Microsoft fik altså folk til at downloade den danske app med samme funktion.

App’en fra Copenhagen Creators har ligget i ni måneder på både Google og Apples downloadbutikker, uden at salget for alvor kom i gang. Men efter Microsofts indirekte reklamefremstød var appen fra de københavnske iværksættere allerede lørdag nummer et på download-listen i lande som Indonesien, Hong Kong, Canada og Kroatien.

Millioner elsker dansk app

Onsdag måtte Copenhagen Creators formentlig nive sig selv kraftigt i armen, for sov man, eller var man vågen; App’en lå nummer et på listen over mest downloadede applikationer i Kina, og i USA var den nummer 1 på listen over 'Trivia' og 'Family Games'. Direktør Leif Kvalvik er overrasket over den pludselige succes, men han mener, app'en hele tiden havde muligheden for at blive populær.

»Vi vidste, at den her app havde potentiale. I modsætning til de fleste andre apps, fortsatte den med at præstere et relativt beskedent antal downloads. Men salget var konstant, så vi havde allerede besluttet at lave forbedringer, da det her skete. Nu skal vi helt klart fortsætte på det spor, siger direktør Leif Kvalvik.

App'en er gratis og kan hentes i både Google Play og Apples App-store, og indtil videre har 2,5 millioner mennesker villet vide: How old do I look?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen