Berlingske Business

Danmark er digital darling

Danmark er digital darling - 1
Foto:

Mens hver tredje EU-borger endnu aldrig har været på nettet, scorer Danmark toppoint i en ny rapport om digitaliserigen af Europa. Rapporten understreger, at e-økonomien kan være vejen ud af den økonomiske krise.

Danmark ligger fortsat helt usædvanlig lunt i svinget hvad digitalisering og kommunikation angår. Det fremgår af en ny rapport, som EU-Kommissionen netop har udgivet. Rapporten viser, at det kun er 56 procent af befolkningen i Europa, der regelmæssigt bruger internettet - men også, Europa nu har svimlende 119 mobilabonnementer per 100 indbygger.

Det forhold forklares dog delvist af den såkaldte maskine-til-maskine-kommunikation, hvor fx kreditkorterminaler og tyverialarmer er udstyret med SIM-kort.

Selv om rapporten viser, at hver tredje EU-borger aldrig har været på nettet, betoner kommissionen samtidig den meget positive effekt, det vil have, når de nuværende generationer af børn og unge rammer arbejdsmarkedet.

Udover bredbåndspenetrationen, hvor Danmark længe har været helt i toppen, viser tallene - som er fra 2008 - også, at seks procent af danske husholdninger bredbånd nu opretter forbindelsen via mobilnettene - såkaldt mobilt bredbånd. Det giver Danmark en trejdeplads i den mobile bredbåndsudvikling.

Samtidig er Danmark det mest e-handlende land i Europa overhovedet, ligesom at vi er det land, der suverænt har den største udbredelse af e-fakturaer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen