Berlingske Business

Damgaard hæver trecifret millioncheck på IT-salg

pix-Preben Damgaard
Preben Damgaard kom heldigt ud af salget af det danske IT-selskab Secunia. Arkivfoto: Niels Ahlmann Olesen, Scanpix Foto:

IT-iværksætteren Preben Damgaard har tjent lidt over 100 millioner kroner på salget af det danske softwareselskab Secunia.

Den danske erhvervsmand og IT-iværksætter Preben Damgaard har inkasseret omkring 103 millioner kroner, efter at et amerikansk opkøb tidligere på ugen af det danske IT-sikkerhedsselskab Secunia.

Det bekræfter Preben Damgaard over for Børsen.

Flexera Software i Illinois har ifølge Preben Damgaard betalt omkring 465 millioner kroner for det danske selskab, som mange kender for programmet Personal Software Inspector (PSI), som gratis sikrer, at alle programmer på ens PC er opdateret til de nyeste udgaver.

Preben Damgaard ejede gennem sit selskab Damgaard Company 22 procent af Secunia ved salget. Den anden storejer var kapitalfonden DKA Capital.

Preben Damgaard kom sammen med sin bror Erik Damgaard til penge, da de sammen med Jesper Balser, Torben Wind og Peter Bang i august 2002 solgte deres fælles selskab Navision til den amerikanske softwaregigant Microsoft for 1,55 milliarder dollars. Siden har Preben Damgaard investeret i flere IT-selskaber og var også indtil for nylig bestyrelsesformand for det danske IT-selskab Endomondo, som også blev solgt til en amerikansk koncern for 575 millioner kroner.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen