Berlingske Business

Dagen derpå for Twitter

TWITTER-IPO/
Foto:

Fredagens amerikanske aktiehandel gav tømmermænd til de mange nye Twitter-aktionærer.

Efter torsdagens børseufori, hvor den nynoterede Twitter-aktie blev handlet 73 pct. op ved debuten, så var fredagen "Dagen derpå". Twitter-aktien lukkede således i 41,65 dollar, hvilket var 7,24 pct. lavere end torsdagens lukkekurs.

Mange investorer har nok valgt at hente lidt gevinst hjem oven på torsdagens vanvidsstigning, men de første aktieanalyser, der nedjusterer forventningerne til aktien er allerede begyndt at sprede sig.

"Værdiansættelsen er simpelthen for høj for et selskab, der taber penge og som aftagende vækst i salget," siger Brian Hamilton, der er formand for aktieanalysefirmaet Sageworks til money.cnn.com.

Twitter_IPO_pix3


Med fredagens aktiekurs er Twitters børsværdi oppe på hele 136 milliarder kr. - og selskabet har indtil videre aldrig udvist overskud.

Senioranalytiker Brian Wieser fra Pivotal Research Group er en af dem, der allerede har ændret sin anbefaling på Twitter-aktien fra køb til sælg.

"Twitter er simpelthen for dyr ved et niveau lidt over 30 dollar," skriver han i et notat til sine kunder.

twitter
LÆS MERE : #kursraket


Inden handelen med Twitter-aktien begyndte torsdag, blev aktien værdisat til 26 dollar. Det var endda noget højere end de 17-20 dollar pr. aktie, selskabet i første omgang havde sat næsen op efter, da man besluttede at gå på børsen.
 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen