Berlingske Business

Credit Suisses milliardtab blev større end ventet

FILES-SWITZERLAND-BANKING-CRIME-CREDITSUISSE
Arkivfoto. Det var ventet, at Credit Suisse ville afslutte 2016 med meget røde tal, men omfanget endte også med at overraske negativt. Foto:

Det var ventet, at Credit Suisse ville afslutte 2016 med meget røde tal, men omfanget endte også med at overraske negativt.

Den schweiziske storbank havde et tab på 2,35 mia. schweizerfranc (16,4 mia. kr.), mens der var ventet et tab på 2,07 mia. franc ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.
Tabet skyldes, at Credit Suisse indgik et forlig med de amerikanske myndigheder for bankens ulovlige salg af boliglån op til finanskrisen. Det kostede 2,17 mia. franc i kvartalet.

Justeret for den udgift var der et overskud på 171 mio. franc før skat, melder banken, som i kvartalet måtte se sine netto renteindtægter falde hele 26 pct. sammenlignet med fjerde kvartal af 2015.
Nedskrivningerne på udlån holder sig dog på et meget lavt niveau med 75 mio. franc - sammenlignet med 133 i slutningen af 2016.
Banken betaler dog, trods det store tab, et udbytte på 0,70 franc per aktie til ejerne.

CREDIT SUISSE-RESULTS/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen