Berlingske Business

Computer og mobiltelefon smelter sammen

Kampen intensiveres om, hvem der skal dominere den mobile arbejdsplads. Nye alliancer opstår og gamle par skilles



Man har

stadig en ret klar fornemmelse af, hvornår man sidder med en håndholdt computer, PDA og en mobiltelefon telefon i hånden.

Men skærmene, tastaturer, styresystemer og funktioner bliver mere ens. Forskellen bliver mindre og mindre tydelig. Men der er

stadig forskelle viser den test, IT Erhverv har foretaget blandt topmodeller indenfor mobiltelefoner og håndholdte computere.

Spillet om, hvem der skal dominere den mobile arbejdsplads med udsyr er ikke afgjort. Er det virksomheder med rødder i computerindustrien

som HP, der får held til at indbygge kommunikations- og telefonfaciliteter og få det hele til at spille sammen med virksomhedernes centrale

computersystemer, medier og navigationssystemer eller er det virksomheder som Nokia eller Motorola med udgangspunkt mobiltelefoni?

Skal det dominerende styresystem komme fra mobilverdenens førende Symbian eller Microsofts mobile styresystem, Linux eller

noget helt andet? Billedet er ikke klart endnu, og valget af hardware afgøres af, om brugeren primært har behov for en

telefon eller en computer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen